איך לבחור אופניים חשמליים?

אופניים חשמליים מהווים אמצעי תחבורה יעיל בייחוד בשל העובדה שעלויות התחזוקה זולות יותר מכלי רכב אחרים וכמובן, הם מאפשרים לנו להימנע מחיפושי החנייה המעיקים ומפרקי זמן ארוכים בפקקים. אבל לפני שאתם עומדים לרכוש אופניים חשמליים, יש כמה דברים שכדאי שתבדקו.

איכות המרכיבים והמפרט הטכני

המנוע החשמלי הוא בין החלקים העיקריים באופניים והוא זה שמאפשר לנו לרכוב ביעילות, לכן אין להקל ראש לגביו. בררו היכן הוא ממוקם, מה הסוג שלו, האם הוא מרעיש ומהם מאפייניו העיקריים כדוגמת עוצמתו ומתח המערכת החשמלית שלו. יתר על כן, אספו כמה שיותר פרטים על הסוללה, כמו הסוג והתכונות שלה. עדיף לבחור בסוללה שמחזיקה לזמן ממושך, ניתנת לטעינה מספר רב של פעמים, קלה לנשיאה ונטענת במהירות. ואם לא די בכך, בררו מה משך הזמן בו ניתן להשתמש בה לאחר הטעינה ומה טווח הנסיעה הצפוי. מעבר לזה, הקפידו לרכוש אופניים בעלי צמיגים עמידים, שלדה שאינה נוטה להחליד, בלמים איכותיים ומערכת הילוכים יעילה. אל תרכשו את האופניים החשמליים אם אינכם בטוחים בטיב המרכיבים או במוניטין של היצרן והיבואן. קראו ברחבי הרשת המלצות וביקורות על מגוון היצרנים והדגמים על מנת שתהיו ערים לחוות הדעת השונות.

האם האופניים מתאימים לי מבחינה פיזית?

לפני רכישת האופניים החשמליים, מומלץ לוודא שהם אכן מתאימים לממדי הגוף, על מנת שנוכל לרכוב עמם בנוחות. בדקו את גובה השלדה ואת גובה המושב על מנת לראות שהם מותאמים עבורכם. כמו כן, אם אין באפשרותכם להרים משקל כבד, אל תרכשו אופניים כבדים מידי והיצמדו לדגמים בעלי המשקל הנמוך.

האם האופניים מתאימים לצרכים שלי?

רכבת ישראל אמנם מאפשרת עלייה לרכבת עם אופניים חשמליים לקרונות המיועדים לכך, אך אם תרצו לנסוע ברכבת בנוחות או לחלופין אם אתם מעוניינים לאחסן את האופניים בתוך הבית או בחלל העבודה, עדיף לכם לרכוש אופניים מתקפלים. נוסף לכך, מי מכם שמתכוון לרכוב בעליות ולא במסלולים מישוריים, מוטב לו לרכוש אופניים בהם המנוע מותקן בארכובה, משמע גלגל השיניים. להבדיל ממנוע הממוקם באחד הגלגלים, מיקום זה אפקטיבי יותר עבור רכיבה בעליות.

האם האופניים החשמליים עומדים בתקנות?

כמו להרבה פריטים, גם לאופניים החשמליים קיימות תקנות, עליהן רצוי מאוד להקפיד. ראשית, חשוב לוודא שקיים צופר תקין באופניים, כמו כן, שמותקנים בו פנסים אחוריים וקדמיים כראוי וידית מעצור בעלת מתג למערכת החשמלית. ההספק המרבי של האופניים יהיה 250 וואט ואילו מהירותו אינה תעלה על 25 קמ"ש. יתר על כן, יש לוודא כי פרטי הדגם מופיעים על גבי האופניים ושהם אכן עומדים בתקן הישראלי או האירופאי. אם טרם הגעתם לגיל 14, סביר להניח שלא תוכלו לרכוש אופניים חשמליים משום שקיימת הגבלת גיל ברכיבה על כלי זה.

ומה לגבי אחריות?

במרבית החנויות מעניקים לרוכבי האופניים החשמליים אחריות לשנה. שווה לברר אם ניתן לקבל אחריות גם עבור הסוללה. מעבר לזה, כדאי לשאול היכן נעשים התיקונים במסגרת האחריות ולברר עלויות בנוגע לתחזוקה לאחר תום תוקף האחריות.

ברכישת אופניים חשמליים, מומלץ להקפיד על בדיקה יסודית בנוגע לאיכות המרכיבים ובו בזמן גם להתאמת האופניים לרוכב, הן מבחינה פיזית והן מבחינה פונקציונלית. לאחר שתמצאו את הדגם הנכון עבורכם, ערכו השוואת מחירים על מנת שתוכלו למצוא אופניים במחיר אטרקטיבי ומשתלם. לאחר רכישת האופניים החשמליים, קנו קסדה ורכבו בבטחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.