אלטרנטיבה על שני גלגלים – אופנים חשמלים

אין זה סוד שמדינת ישראל צורכת מכוניות בממדים אסטרונומיים ביחס לכמות האוכלוסייה. רק בחודשים ינואר ועד יוני שנת 2017, נרשמה רכישת כלי רכב עבור 168,197 בני אדם ונראה כי בשנת 2018 דווקא ישנה מגמת ירידה של כ7%, נתון משמעותי ולא מובן מאליו.

אי אפשר להתעלם מהעובדה ששחקן חדש נכנס למשחק והוא חסכוני יותר, אינו פוגע באיכות הסביבה ועוזר בפתרון הפקקים האיומים שאנו נאלצים להתמודד עמם בכל יום. אופנים חשמלים מציעים לנו חלופה אטרקטיבית בכל הנוגע לניידות ונראה שהקהל הישראלי מצא טרנד חדש.

אז מה צריך לדעת?

נראה כי בערים המרכזיות בארצנו ישנה עליה חדה בביקוש האופנים והקורקינטים החשמלים וחנויות אשר מייבאות תחבורה שכזאת מכפילות עצמן בכל חודש. מכון התקנים בישראל קבע כי כל כלי תחבורה חשמלי יהיה מוגבל במהירות נסיעה מקסימלית של  27 קמ"ש וזאת בכדי לשמור על הרוכבים ועל הולכי הרגל.

עם זאת, השוק די פרוץ וניתן לראות שדרוגים ושיפורים רבים לאופניים, החל משלדה כבדה וצמיגים רחבים אל עבר כיסאות מעוצבים בסגנון אישי ועד כדי פתיחת הגבלת המהירות ל-50 קמ"ש. מערכת התמיכה והאביזרים של עולם הדו גלגלי חשמלי נותרה ללא חוקים ופיקוח ועקב זאת אנו עדים למגמת עלייה קיצונית במספר התאונות שבהם מעורבים רוכבי אופניים חשמליים.

עלויות ראשוניות וצריכת חשמל

כאמור, כאשר רוכשים אופנים או קורקינט רצוי לעשות סקר שוק קצרצר ולבדוק את אמינות הכלים והיבואן שלהם. מחירם של כלי הרכב מתחיל ב1,000 ₪ לדגמים הפשוטים של האופנים והקורקינטים ועלול להגיע עד ל20,000 ₪ לדגמי הפאר אשר מאובזרים בכיסאות ובעיצובים מיוחדים.

דגם בינוני יצרוך בין 4-5 שעות טעינה שמסתכמים ב20 ₪ ליום. כמובן שאנו לא טוענים את הכלי בכל יום ובממוצע חודשי נראה שחשבון החשמל טופח ב240 ₪.

על פי הצרכים האישיים שלכם תוכלו לדעת איזה סוג של כלי רכב חשמלי כדאי לכם לרכוש. לדוגמא, הדגמים הבסיסיים הם די והותר לנסיעה ברחבי העיר ואילו לנסיעות בין עירוניות בנות כמה קילומטרים רצוי לשקול רכישה של הדגמים המתקדמים יותר.

היתרונות של האופנים והקורקינטים החשמלים

  1. חיסכון בעלויות – אם החלטתם לרכוש דו גלגלי חשמלי, ההוצאות שלכם יסתכמו בקניית הכלי ותחזוקה מאוד זולה כגון תיקון פנצ'רים, חיזוק השלדה והברקסים ובמקרה קיצוני החלפת סוללה אשר מסתכמת ב1,000 ₪ – זניח לעומת הוצאות שוטפות של דלק, ביטוחים ובלאי.
  2. שמירה על איכות הסביבה – כאמור, האופניים והקורקינטים צורכים חשמל ולכן בעת שימושם ישנה הפחתה של פליטת הפחמן הדו חמצני לאוויר וכתוצאה מכך אנו נתרמים למאבק בפגיעת האוזון.
  3. הימנעות מעומס בתנועה – עקב הצטברות כלי הרכב הממונעים בשנים האחרונות, יצרנו נסיעה בלתי אפשרית בכבישי ישראל אשר מצריכה עמידה בעומסי תנועה כבדים שעלולים לגזול זמן יקר ולכן מעבר לאופניים חשמליים אינו מצריך עמידה בפקקים.

ובכן, אופנים חשמלים ושאר הכלים, בעלי פוטנציאל רב לשפר את איכות חיינו ולהפחית את הפגיעה באיכות הסביבה. ישנם יתרונות רבים אך חשוב לזכור שללא שמירה על כללי הבטיחות כגון נסיעה במהירות המותרת, רכיבה עם קסדה ואי שימוש בטלפון יגרמו לזינוק במספר התאונות ולכן על אחריותו של כל אדם לשמור על בטיחותו ובטיחות הסובבים אותו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.