כיצד לבחור אופניים חשמליים יד 2?

מעוניינים לרכוש אופניים חשמליים אך לא יכולים להשקיע בדו הגלגלי החדשני בגרסה חדשה? נסו לקנות אופניים חשמליים יד שנייה. לפני שאתם רוכשים את האופניים יש כמה דברים שכדאי לבדוק על מנת לרכוש אותם באופן מושכל וליהנות מזוג האופניים החדש לאורך זמן. במאמר זה נסקור בקצרה את החלקים השונים של האופניים שיש לבדוק ומה אסור לשכוח לאחר שרכשתם את אמצעי התחבורה הנייד הנוח כל כך.

בקשו לרכוב על האופניים ובדקו את מצב הסוללה

אחד החלקים המתבלה יותר מאחרים באופניים חשמליים הוא הסוללה הנטענת. הדור החדש של המכשירים כולל סוללה המחזיקה לזמן ארוך יותר אך הדור הישן כולל סוללות שחוקות. נסו לשאול את המוכר מתי השתמש פעם אחרונה באופניים באופן שוטף והעדיפו את האופניים בהם נעשה שימוש בחודשים האחרונים. נסו לטעון את הסוללה ואפילו חכו מספר שעות על מנת לזהות כי היא באמת נטענת בקצב הרגיל.

בדקו את מצב הגלגלים

כאשר אתם בודקים את האופנים חשוב לראות מה מצב הגלגלים שלהם. האם החישורים נראים תקינים? האם הזווית של הגלגלים היא ישרה? במקרה של אופניים שעברו תאונה תוכלו לזהות קמט קטן על הגלגל שעשוי להעיד על כך שהם נפלו בעבר. כמו כן חשוב לבדוק את החוטים החשמליים לאורך האופניים ולראות שאין חוט שחוק או קרוע העשוי אף הוא להעיד על פגיעה.

בין שפשוף לשבר בשלדה

הדבר הבא שכדאי לבדוק הוא את שלדת האופניים – ממש כפי שהייתם בודקים זוג אופניים רגיל שאינו חשמלי. אם השלדה כוללת שברים או קמטים יתכן שהאופניים היו מעורבים בתאונה קשה יותר ומומלץ לוותר עליהם או להוריד את המחיר בצורה משמעותית. אם גיליתם כמה שפשופים או שריטות באופניים – בדרך כלל הדבר יעיד רק על בלאי אך לא על תאונה משמעותית.

מצב המנוע

אחד החלקים שקשה מאד לבדוק ללא ידע מקדים במכניקה הוא מצב המנוע. החלק שאתם כן יכולים לבדוק הוא רעשי רקע שאינם אופייניים לדו גלגלי הזה. נסו לבקר קודם לכן בחנות של אופניים חשמליים חדשים ולזהות את הצליל שאמור להיות לאופניים תקינים כאשר אתם נוסעים עליהם.

בלמים – החלק החשוב באופניים

בדומה לרכב גם באופניים חשמליים יש רפידות המתחברות לבלמים. רפידות אלה ניתנות להחלפה וכמובן שאפשר גם לבדוק אותן כאשר אתם רוכשים את האופניים. אם הרפידות שחוקות אין סיבה לוותר על הרכישה. קנייה של רפידות חדשות לבלמים תעלה לכם בערך כמאה שקלים וניתן להזמין את המוצר גם באינטרנט.

בקשו לבדוק את מספר השלדה על האופניים

בדומה למספר רכב גם לאופניים יש מספר זיהוי. המספר הזה מוטבע על השלדה וגם נרשם על החשבונית של רוכש האופניים. על מנת שתוכלו לדעת בוודאות שאינכם רוכשים אופניים שזה עתה נגנבו מרוכב אחר חשוב לבקש מהאדם המוכר לכם את האופניים לראות חשבונית מקורית של הרכישה. על חשבונית זו תוכלו לזהות את מספר השלדה. לאחרונה, חלק מגנבי האופניים החשמליים החלו לטשטש את המספר הכתוב עליהם בטענה שהוא "נשחק". כפי שלא הייתם רוכשים רכב עם לוחית זיהוי דהויה עם מספר שחוק – כך גם את האופניים החשמליים כדאי לבדוק היטב.

אל תשכחו לבטח את עצמכם

כאשר מתחילים לנסוע על האופניים כדאי לשים לב שיש בידכם ביטוח בריאות פרטי וכן ביטוח תאונות אישיות. נפילה מהאופניים, פגיעה בהולך רגל או החלקה בימים גשומים הן רק חלק מהסכנות האורבות לכם כאשר אתם מתחילים לרכב על האופניים הללו. אתם יכולים לקבל כיסוי מלא המאפשר לכם לקבל פיצוי במקרה שאתם נפגעתם או שפגעתם באדם אחר.

סוללה חדשה

חלק ממוכרי האופניים ינסו לשכנע אתכם לקנות מכשיר עם סוללה שאינה נטענת כראוי. חשוב לדעת כי זהו אחד החלקים היקרים יותר באופניים ועשוי להגיע למחירים של אלף ומאתיים עד אלף ושש מאות שקלים. במידה ובחרתם לקנות את האופניים עם סוללה לא תקינה חשוב להשאיר בידיכם את הסוללה הקודמת מכיוון שמרבית חנויות האופניים מציעות לעשות "טרייד אין" ולזכות אתכם על הסוללה הישנה אותה הם מסוגלים לחדש.

לסיכום, לפני שאתם בוחרים אופניים חשמליים יד שנייה מומלץ לבדוק אותם היטב ולהחליף את הרפידות לבלמים. בחנו גם את חשבונית הרכישה ווודאו כי אתם מסוגלים לראות את המספר המופיע  על השלדה. אל תשכחו לבקש מהבעלים את מספר הטלפון שלו ואישור על הרכישה על מנת שתוכלו למכור את האופניים בעתיד. עשו ביטוח מתאים והתחילו לנסוע בכיף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.