אופניים חשמליים: האם זה חייב להיות כזה יקר?

אם נעזוב לרגע בצד את המחירים האופייניים לאופניים חשמליים בארצות אחרות, בישראל המחירים נעים בין אלף לשבעת אלפים שקלים. לכן, כשמחפשים אופניים חשמליים, צריך לקחת בחשבון את המטרות, כגון משקל האופניים, רכיבים נלווים, נפח מנוע, או תיבת הילוכים. האופניים מורכבים ממנוע סוללה חשמלית נטענת, כחלק מהרכיבים המרכזיים שלהם.

שיעורי המחירים של אופניים חשמליים משתנים בהתאם לאיכות וליעילות שלהם. אופניים בעלי נפח סולל גבוה, זמינים במחירים יקרים יותר מאשר אופניים עם נפח סוללה נמוך.

אז כשאתם מחפשים לקנות אופניים חשמליים, והתקציב שלכם אינו בשמיים, חפשו את היצרנים, המותגים והחברות המציעים מחירים נמוכים, אבל אז חשוב שתיקחו בחשבון שגם האיכות שתקבלו תהיה ממוצעת.

מה משפיע על גובה המחירים של אופניים חשמליים?

שני היבטים עיקריים גורמים לעליית מחירי אופניים חשמליים:

הסוללה

סוללה שמוכחת באריכות הימים וקלות המשקל שלה, היא שיקול מעשי מבחינת המחיר. יחד עם זאת, בדומה לכל דבר חדש וגדול, עדיין יקר מאוד לייצר אותם. מסיבה זו, ולפחות עד לשכלול תהליכי הייצור, אופניים חשמליים כל כך יקרים.

אופניים חשמליים עדיין אינם נחשבים לפופולאריים מספיק כדי להוריד מחירים

זה היה נכון גם לגבי מכוניות, לפני מאה שנים, ולפני ההמצאה הגאונית של הנרי פורד, כשמכוניות היו רק הצעצועים של האליטה.

המחיר שווה ערך לאיכות הביצועים וכוח הסוללה

המחירים של האופניים החשמליים תואמים את נפח המנוע שלהם ואיכות הביצועים. כך, למשל, ניתן למצוא אופניים במחירים ממוצעים של אלפיים ₪, אבל תוצאות הביצועים שתשיגו מהשימוש בהם יהיו בהתאם. לכן חשוב שתעשו את המחקר המקיף שלכם, לפני שתרכשו את האופניים.

העלות הברורה ביותר של האופניים הוא החשמל המשמש להטענת הסוללה. העלות יכולה להיות פחותה בהרבה מאשר החזקת מכונית המשמשת לנסיעה למרחקים ארוכים, אך בנוסף יש עלויות מתמשכות כגון סוללות שבסופו של דבר תצטרכו להחליף.

שאלה של תחזוקה

תדירות החלפת הסוללות תלויה בתדירות השימוש שלכם באופניים, אך אם מתחזקים אותם היטב, בדומה לכל רכיב אחר, יידרשו תחליפים בתדירות נמוכה יותר. ברוב המקרים, אופניים חשמליים מחזיקים מעמד למשך מספר שנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.